Vigtige webværktøjer til små virksomheder

Internettet er enormt. Det er et hav af muligheder for virksomheder, til at nå ud til folk som aldrig før. Med mobiltelefoner og computere, som i disse dage alle har, kan enhver købe hvad som helst, hvor som helst. Du behøver ikke længere at have en etableret lokal butik for at drive forretning. I disse dage har selv fysiske butikker brug for en hjemmeside for at blive taget seriøst. Du bliver nødt til at kunne levere dine tjenester til kunder 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen.

 

Heldigvis for dem, der ønsker at starte en virksomhed, er det nemmere end nogensinde at komme online og køre. Der er hundredvis af onlinebaserede værktøjer, der giver dig mulighed for at skabe og vedligeholde en professionel hjemmeside uden en kompliceret viden eller tidligere erfaring. Du bliver nødt til at etablere dit brand, dyrke relationer til dine kunder og skabe en social profil af din virksomhed for at give din organisation et “ansigt”. Her er en liste over nogle af de værktøjer, der er nødvendige for at få din virksomhed til at køre problemfrit:

 

Webhosting og design

Uanset hvordan du ser på det, har du brug for et websted for at starte din online-forretning. Der er masser af hostingsider for små virksomheder derude. Der er en hel del, der er gratis, men de har en tendens til ikke at være egnede til erhvervsvirksomheder, da de er restriktive og har tendens til at tvinge dit websted til at have vandmærker på dem. Hvis du vil tjene penge på dit websted, bliver du nødt til at bruge en smule kapital for at få serverkapaciteten til at håndtere kunder, der besøger dit websted og køber ting.

 

Lige nu, med mobil og tablet, hvor det forventes, at 80% af folk vil få adgang til internettet på mobile enheder, er det virkelig nødvendigt, at din hjemmeside til erhverv kan ses på enhver skærmstørrelse. Søgemaskiner (en enorm kilde til trafik og indtægt) er begyndt at se mere positivt efter websteder, der er mobilvenlige. Heldigvis har responsivt webdesign været en nem løsning på dette problem, og mange hostingtjenester leverer responsive temaer.

 

Et par nyttige værktøjer omfatter:

WordPress – en tjeneste, der kører 18,9% af alle hjemmesider, WordPress er jack of all trades, da du kan tilpasse et websted til at opfylde stort set ethvert behov, du måtte have.

Squarespace – kan prale af en brugervenlig grænseflade, der har en “drag og drop” tilgang til design. Ligesom WordPress kan Squarespace fuldt ud tilpasses med responsive designwebtemaer.

YourMembership – et værktøj, der hjælper dig med at overvåge din kundebase for trends og andre analyser baseret på forbrug, de leverer også webhosting samt et webdesignværktøj, der hjælper dig med at tiltrække kunder, endda administrere dine sociale mediekonti. En slags “one-stop shop” for virksomheder, hvis du vil.

 

Sociale medier

Der er intet bedre end gratis annoncering og eksponering. Med sociale medier når virksomheder ud til flere mennesker end nogensinde med konti på forskellige platforme, som folk kan følge og få opdateringer om begivenheder og særlige tilbud. Plus de folk, der følger dig på sociale medier, kan få budskabet ud om din virksomhed ved at dele dit indhold med deres venner, hvilket er afgørende for enhver SEO-strategi.

 

Det bedste ved det er, at folk allerede er interesserede, hvis de følger dig, og derfor er langt mere tilbøjelige til at konvertere. Ikke alle platforme er dog ens, og du skal være forsigtig med, hvilke slags indlæg du lægger op på hvilke medier. Her er et par værktøjer til at hjælpe med at få mest muligt ud af dine sociale mediekonti:

 

Edgar – software, der giver dig mulighed for at designe en tidsplan for opslag på sociale medier, der også tilpasser sig og giver dig forslag til, hvad du skal poste og hvor. Løb aldrig tør for opdateringer!

 

Mention – overvåger indhold i realtid på 42 sprog, opretter forbindelse til Twitter, Facebook og Buffer. Det kan bruges til at dele og tildele opgaver til dit team.

 

Bit.ly – en gratis linkforkorter, der også sporer, hvor mange folk der besøger linket, og hvorfra de får adgang til det (f.eks. Facebook, Twitter osv.). Det giver også avanceret demografi.

 

Actionly – et overvågningsværktøj til sociale medier, der integreres med Google Analytics, så du kan spore din indtægtsstrøm. Den bruger søgeord på tværs af sociale netværk og andre kanaler til at overvåge brandidentitet og kampagnesporing.

 

Du skal dog forstå, at de forskellige apps er noget, der bliver ved med at ændre sig hver dag. Derfor skal du holde dig opdateret på de opdateringer, der bliver ved med at ske i ny og næ.