Guide: Markedsføring af din virksomhed
Guide: Markedsføring af din virksomhed
Hvis du har et firma kender du til vigtigheden af synligheden på forskellige platforme, hvilket kan booste dine besøgstal online, og eventuelt mængden af dine kunder. Der er mange muligheder for at sprede sit budskab, men du skal stadig være opmærksom på, hvad det kræver og indebærer.
Derfor står Wizzi klar med en guide til hvordan du kan markedsføre din virksomhed, så du kan komme ud med dit budskab til en større gruppe mennesker på online platforme – hvad enten det drejer sig om din webshop eller lokale nyheder fra din fysiske butik. Du kan læse mere inde på Wizzis hjemmeside eller læse med her og hør mere om hvad det kræver, og få gode tips til at komme ud med dit budskab.
Det kræver forberedelse og hårdt arbejde
Du skal først og fremmest forberede dig: Det vil sige, du skal researche og finde ud af, hvad der ellers rører sig ude i den online verden, som du vil bevæge dig ud i. Med denne viden kan du nemlig spørge dig selv: Hvad er det som gør dine produkter specielle, så du kan markedsføre dette budskab ude på markedet. Det er nemlig lige netop dette budskab, som du skal have sendt ud på disse platforme.
En god måde at gøre dette på er at lave en skarp pressemeddelelse, som du kan sende ud til lokale medier. Research også hvilke lokale medier, der er til rådighed, og hvilke der er mere relevante end andre. Gør dig umage med din pressemeddelelse, da du oftest konkurrerer med en masse pressemeddelelser. Dit budskab skal derfor være tydeligt, og gerne allerede være synligt i overskriften.
En anden god idé er at få lavet en analyse af din målgruppe, og dermed finde frem til de rette medier, hvor du har størst chance for at nå ud til din målgruppe.
Gode tips til at markedsføre din virksomhed:
- Vær synlig! Lav en velfungerende hjemmeside og webshop. Det skal fungere godt så kunder får en god oplevelse og har lyst til at vende tilbage igen.
- Arbejd med SEO. Dette er søgemaskineoptimering, så du kan optimere din hjemmeside, så den bliver fundet af din målgruppe i et hav af forskellige online muligheder og tilbud. Det anvendes således, at når folk søger på relevante søgeord, så kommer din hjemmeside op, så Google identificerer din side som relevant.
- Brug sociale medier aktivt. Dette er en god måde at nå ud til folk på, hvor du kan markedsføre din hjemmeside og dit brand. Igen skal fokus være på din målgruppe, så du skaber en tydelig identitet, som folk vil kunne genkende.
Det var lige et par tips til, hvordan du kan markedsføre din virksomhed. Jeg håber, at du er blevet inspireret til at komme i gang.