Sælg mere med quizzer, konkurrencer, rabat-wheels

En quiz, konkurrence eller et lykkehjul kan være din genvej til flere læsere på nyhedsbrevet – og flere salg i dag, hvor folk er blevet så vant til reklamer og store bokse, at der opstår ”bannerblindhed.

Du kan fx overveje:

Quizzer på hjemmeside eller webshop

Konkurrencer på din hjemmeside eller webshop

Et ”lykkehjul” på din webshop, hvor folk klikker for at se, hvad de kan få i rabat.

Hvorfor skal du bruge quizzer, konkurrencer og rabat-wheels?

Den første og vigtigste fordel er, at du gør det nemt og fristende for folk at holde kontakt med din virksomhed.

Men en anden vigtig fordel er, at når folk interagerer med din hjemmeside eller webshop, bliver de mere engagerede.

Samtidig sender det Google et vigtigt signal, om at folk kan lide hjemmesiden, når de interagerer.

Lav en konkurrence på hjemmesiden

Du kan selvfølgelig lave en af de velkendte konkurrencer på sociale medier.

Men du kan også sagtens lave din egen konkurrence på din hjemmeside eller webshop.

Det er ganske simpelt, når du i forvejen samler leads til dit nyhedsbrev med popup-bokse.

Du skal bare finde på en god gevinst, som tiltrækker dine ønskekunder til nyhedsbrevet.

Det kan fx være et gavekort på 500 kroner til webshoppen, som udtrækkes hver måned, hvis du har en webshop.

Hvis du har en hjemmeside, hvor du sælger onlinekurser eller rådgivning, kan du selvfølgelig også udbyde det.

Hver måned trækker du så en vinder mellem alle læserne på nyhedsbrevet.

Lav gerne lidt sjov med konkurrencen i dit nyhedsbrev, så folk bliver nysgerrige og bevarer interessen for at blive på dit nyhedsbrev.

Brug quizzer til at få flere læsere

De fleste af os elsker at teste os selv. Derfor kan du let bruge quizzer til at få flere læsere på din hjemmeside og dit nyhedsbrev.

Samtidig er quizzer utrolig nyttige, fordi du kan bruge dem til at lære mere om dine læsere.

Det betyder også, at du kan sende dem nyhedsbreve, som passer perfekt til deres vidensniveau og interesser.

Lad os tage et eksempel. Du er markedsføringskonsulent og vil gerne vide, hvor dygtige til markedsføring dine læsere er. Derfor kan du oprette en quiz, hvor din læser selv kan teste sin markedsføringsviden. Når læseren tager quizzen, tilmelder han sig samtidig nyhedsbrevet og får resultatet.
Husk, at det er en god idé at gøre quizzen lidt sjov og underholdende.

 

Få flere læsere og hurtige salg med et rabat-wheel

Et rabat-wheel er et lykkehjul, som kører som en popup på din shop eller hjemmeside.

Læseren klikker på lykkehjulet for at se, om han kan få rabat – fx ti eller tyve procent.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet får han så mulighed for at bruge sin rabat i shoppen.

Fordelene er indlysende: Du får flere læsere på dit nyhedsbrev. Samtidig får læseren et klart incitament til at bruge rabatten. Det er simpelthen fristende at købe, når man allerede har engageret sig i webshoppen og fået en personlig rabat.

Du kan selv sætte dit rabat-wheel op med få klik med et plugin.