4 Gode markedsføringsråd til dig der lige har startet virksomhed

Har du lige startet virksomhed og skal derfor til at markedsføre din virksomhed? Så er du kommet til det helt rigtige sted. I denne artikel vil vi gå i dybden med 4 gode råd til dig der skal markedsføre din virksomhed.

  1. Hav styr på hvad dine USP’er er

 

Først og fremmest er det super vigtigt, at du slet ikke er i tvivl om hvad dine unique selling points er. Det er de ting der gør din virksomhed unik, og de ting der er den primære grund til at dine kunder skal vælge lige netop dig. Ved at have fuldstændigt styr på disse kan du kommunikere dem meget klart til dine kunder, og hvis du og din virksomhed ustråler disse USP’er, så vil det betydeligt øge hvor mange kunder du kan trække til virksomheden. Derfor er det enormt vigtigt, at du har styr på dine USP’er.

 

  1. Fokuser på at maksimere din online synlighed

 

Vi lever i den digitale tidsalder og der er ikke nogen tvivl om at det er vigtigere end nogensinde før at have en god tilstedeværelse på internettet. Hele 97% af forbrugere søger på produkter på nettet inden de beslutter sig for hvad de skal købe. Alle dine konkurrenter er på nettet og kæmper for at blive så synlige som muligt, og derfor er det naturligvis ekstremt vigtigt, at du også gør det. Ellers tager dine konkurrenter bare alle disse potentielle kunder fra dig. Start med at få lavet en professionel hjemmeside. Du kan f.eks. få lavet en wordpress hjemmeside, da det er både brugervenligt og billigt. Efter hjemmesiden er lavet skal du fokusere på SEO og andre ting der kan øge synligheden af hjemmesiden.

 

  1. Skab engagement med dine kunder

 

Når du laver blogindlæg, opslag på de sociale medier og reklamer, så fokuser på at skabe så meget engagement med dine kunder som muligt. Det at engagere med dine kunder øger sandsynligheden for at de køber noget fra dig, samt sandsynligheden for at de bliver en loyal kunde, fordi de føler at de har dannet et forhold til dig gennem disse opslag eller blogindlæg.

 

  1. Promover dig på søgemaskiner og sociale medier

 

Sidst men ikke mindst, så bør du naturligvis også promovere din virksomhed på de forskellige søgemaskiner og sociale medier. Dette kan være enormt effektivt og være en hurtig måde at få flere kunder i butikken, så derfor skal du prøve dig af med dette eller få et bureau til at gøre det for dig.