Nystartet iværksætter? Sådan får du det billigste mobilabonnement
Denne artikel indeholder sponsoreret indhold fra Yes.dk, der er ejet af Silke Media ApS.
Som iværksætter er man rig på mange ting – f.eks. idéer, energi, virkelyst og engagement. Men det er ingen hemmelighed, at mange iværksættere ikke er økonomisk rige. Derfor er det relevant at overvåge sine udgiftsposter og sikre sig, at man har valgt de billigste løsninger. Især er det en skam at bruge for mange penge på ligegyldige ting, hvor en bedre kvalitet alligevel ikke skaber værdi i selskabet; så hellere bruge disse penge på at få kunder gennem marketing, få udviklet en ny hjemmeside eller udbetale dem til løn til indehaverne.
Gå dine omkostningsposter efter i sømmene
Man kan derfor med fordel som iværksætter danne sig et overblik over sine (faste) omkostninger. Derefter er det nemt at undersøge markedet efter, om der skulle være penge at spare eller bedre muligheder indenfor samme økonomiske rammer. Dette kan være en god øvelse at udføre en søndag, hvor man alligevel ikke er på kontoret – for som bekendt er iværksættere jo ikke kede af også at medregne søndage i en almindelig arbejdsuge.
Et sted, nogle overser, er deres mobilabonnement. ”Det koster alligevel kun et par hundrede”, svarer de. Og det er jo også for langt de fleste helt korrekt. Hjemmesiden Yes.dk har lavet en undersøgelse, hvor de fandt, at nogle virksomheder kunne spare op til kr. 2.200 pr. medarbejder på mobilabonnement. Hvis I er to medarbejdere, udgør det kr. 4.400 i alt om året. Det er måske småpenge, men hvis pengene står i begrænsede mængder på bankbogen, og I er flere medarbejdere, kan det alligevel give mening at bruge disse penge på noget, der er lidt sjovere eller skaber lidt mere værdi end et mobilabonnement.
Billigst? Vælg et mobilabonnement uden data
Vil du give den fuld gas på besparelserne, overvej da et mobilabonnement uden data – sådan et kan du finde her hos Yes.dk. Det kan virke mystisk, men hvis du er på kontoret, derhjemme eller på en cafe, hvor der er adgang til wifi, så er det faktisk ikke nødvendigt med data. Og faktisk er data noget af det, der har den allerstørste betydning, når prisen for dit mobilabonnement skal udregnes inde hos de forskellige teleselskaber, der er at vælge mellem. Navnlig hvis I er flere medarbejdere, kan der være rigtig mange penge at spare derved om året – så kan I holde en ekstra fredagsbar, lukke flere kunder ved at øge budgetterne til marketing eller bare købe en kop kaffe ekstra med god samvittighed og ro i maven.