4 metoder til at gøre din hjemmeside mere synlig online

Har du en virksomhed, er det næsten altid nødvendigt at have en hjemmeside. Der er ikke rigtig en vej udenom, lige gyldigt om du har en enkeltmandsvirksomhed eller en større virksomhed.

At have en hjemmeside er dog blot første skridt. Det næste skridt er at gøre den synlig, især på Google. Det kræver noget arbejde, men hvis du ved, hvordan du skal bære dig ad, så bliver det betydeligt lettere. Læs derfor med her og bliv klogere på hvordan du gør din hjemmeside mere synlig online.

 

Brug forskellige keywords på din hjemmeside

Google arbejder utrolig meget med keywords. Derfor skal du arbejde med at inkorporere dem på din hjemmeside.

Keywords, eller nøgleord, er vigtige, da de både hjælper brugerne med at find din hjemmeside samtidigt med at det hjælpe Google med at foreslå din hjemmeside. Google er nemlig interesseret i at finde de mest relevante resultater til en bruger. At bruge keywords er med til at kategorisere din hjemmeside som relevant for en bestemt søgning.

Når du kigger på de forskellige sider, du har på din hjemmeside, er de fleste centreret om noget specifikt. Derfor skal du også bruge forskellige keywords på de forskellige sider og gerne nogle meget specifikke af slagsen.

 

Bliv verificeret af Google

Det kan være en rigtig god idé at blive verificeret af Google, da det gør det lettere for søgemaskinen at læse, kategorisere og analysere din hjemmeside.

Heldigvis er det ikke særlig svært at blive verificeret. Det indebære følgende fire skridt:

  • Du skal lave en Google Business bruger
  • Derefter skal du finde din virksomhed eller forretning på Google Maps
  • Så skal du indberette, at dette er din virksomhed
  • Til sidst, men ikke mindst, modtager du en verifikationskode, som du skal indtaste på din Google Business profil.

 

Brug sociale medier

Sociale medier er geniale til at gøre din hjemmeside mere synlig. Her er især Instagram og Facebook oplagte at bruge, fordi du kan have direkte kontakt med dine brugere og/eller kunder.

På sociale medier har du også mulighed for at dele en masse ting om din virksomhed, som ellers kun ville eksisterer på din hjemmeside. Hvis du samtidigt sørger for at SEO-optimere captions og Facebook-opslag, vil du nå langt.

 

Få hjælp til at gøre din hjemmeside synlig

Ovenstående er nogle områder, som du selv kan sætte fokus på, uden du behøver involvere en marketingspecialist. Det er dog svært at sætte fokus på det hele og mere til, samtidigt med at du har en masse andre, urelaterede arbejdsopgaver at løse. Derfor kan du også overveje, om det ikke er det værd, at hyre et marketingfirma til at tage hånd om din hjemmeside og dens synlighed.

Et marketingfirma vil kunne hjælpe dig med både store og små ting og mange tilbyder enkeltydelser såsom produktion af linkbuildingartikler, SEO-optimering af én eller flere sider, produktion af kategoritekster, produktbeskrivelser osv., der alle vil få Google til at forslå din hjemmeside i forbindelse med relevante søgninger.

Leder du efter en virksomhed der kan hjælpe med netop det, kan du f.eks. undersøge Digimarketing.