Sådan gør du din webshop overskuelig

I en stor webshop kan det for nogen virke uoverskueligt at finde rundt i et væld af forskellige produkter, størrelser og varianter. Du kan dog benytte en række forskellige parametre til at gøre din webshop mere overskuelig for besøgende. I denne artikel gennemgår vi tre overordnede punkter der kan benyttes, for at gøre din webshop nemme at finde rundt i, så brugeren lettere kan finde de produkter de skal bruge. Artiklen tager udgangspunkt i en webshop der sælger cykler.

 

Brug filtre og sorteringsmuligheder

 

Hvis man sælger cykler er der masser af typer, størrelser, farver og årgange at vælge fra. For en besøgende i en sådan webshop kan det være svært at finde frem til den helt rigtige cykel, hvis udvalget f.eks. samlet rummer 10.000 varer. Derfor kan du i din webshop med fordel benytte en række filtrerings- og sorteringsmuligheder. I forbindelse med salg af cykler kunne det f.eks. være sortering fra type: herrecykel, damecykel, børnecykel, racercykel osv. farve, størrelse og prisniveau. Allerede her har du måske indskrænket udvalget af cykler markant, og gjort det en hel del lettere for dine potentielle kunder at finde et produkt der matcher deres behov.

 

Pris er ofte en vigtig faktor, når der handles online. Mange sorterer for pris, og får for eksempel vist de billigste produkter først. Derfor er det en kæmpe hjælp for dine kunder, hvis de har mulighed for at vælge hvilken rækkefølge de mange produkter skal vises i. Når det kommer til cykler kan priserne variere markant fra få tusinde kroner til en mindre formue. Derfor er prissortering et vigtigt element i enhver webshop.

 

Lav gode produktbeskrivelser

 

Mange produkter kan for det utrænede øje ligne hinanden. Det er muligvis ikke alle der kan kende forskel på to cykler i lignende farver, og netop derfor er det en god idé at bruge tid på at lave nogle ordentlige produktbeskrivelser for de enkelte varer. Her bør du på overskuelig vis forklare hvad der er der kendetegner lige netop denne vare, så besøgende kan skelne den fra eventuelle lignende cykler.

 

En god produktbeskrivelser bidrager desuden effektivt til SEO og er derfor altid værd at bruge tid på.

 

Hav styr på din kundeservice

 

Det er næsten utvivlsomt at du kender din webshop bedre end de besøgende. Derfor bør du være tilgængelig på f.eks. telefon, mail eller chat, så dine kunder kan få svar på deres spørgsmål – gerne mens de sidder på siden. Dette kan hjælpe med at få dem til at tage det sidste skridt, og købe et produkt der matcher deres behov. Særligt chat og telefon er populære valg for kunderne, da de næsten er sikre på at de så kan få svar med det samme. Eksempelvis på hvilken størrelse cykel der vil være den rigtige for dem. Besøg https://cykelexperten.dk