Tre tips til et succesfuldt firmaevent: uanset om det er for medarbejdere eller kunder

Er du ved at planlægge årets firmaevents? Måske er der både et personalearrangement og et par kundeevents i kalenderen? Her er tre tips til at skabe rammerne for et succesfuldt og godt firmaevent, som alle vil synes om, og som din virksomhed vil blive husket for. Sådan skaber du nemlig glade kunder og medarbejdere – og det betyder meget for et fortsat loyalt og godt samarbejde.

 

Tip 1: Sørg for at planlægge efter tidspunktet på dagen i forhold til bespisning

Mad er vigtigt, for ”uden mad og drikke duer helten ikke”, som vi alle er bekendt med. Det er derfor vigtigt, at du tænker over tidspunktet på dagen, når du planlægger dit firmaevent. Hvis det bare skal være en kortere seance og ikke helt dagsprojekt, så er det en god idé at sørge for, at dit event ligger på et tidspunkt, hvor folk ikke bliver sultne. Det kan for eksempel være formiddag kl. 10-12, eftermiddag kl. 14-16 eller aften kl. 20-22. Omvendt så er bespisning altid en god idé, hvis du vil skabe et succesfuldt firmaevent, så overvej om det måske er godt givet ud, at I bruger en ekstra time eller to sammen til arrangementet, for at I også kan spise sammen.

 

Tip 2: Forbered dine kunder og medarbejdere på, hvad der skal ske – om ikke andet så bare i grove træk

Der er intet værre end at skulle klæde sig på eller pakke en taske til noget, man ikke aner, hvad er. Er det lakskoene eller gummistøvlerne, der skal på? Skal vi være ude eller inde, bliver det varmt eller koldt? Skal tøjet kunne holde til noget fysisk aktivitet, eller er det mere et ”pynteevent”? Det er vigtig viden for dine medarbejdere og kunder, når du inviterer til firmaevent. Måske vil du gerne bevare noget som en overraskelse, men fortæl dem altid i grove træk hvad de har brug for at vide. For eksempel at I skal være ude, de skal tage fornuftige sko på, og at skiftetøj er en god idé at medbringe.

 

Tip 3: Vælg en aktivitet som alle kan være med til

For at skabe et succesfuldt firmaevent uanset om det er for kunder eller medarbejdere, så er det vigtigt at tænke over, hvilke mennesker det er, du skal have med. Sørg for at vælge en aktivitet og planlægge et program, som alle kan være med til, og som alle vil synes om. Det kan være en vanskelig proces, men det er det hele værd, når du ser glæden i dine medarbejdere eller kunders øjne.

 

I praksis kan alt det for eksempel omsættes til et privat event i glaskajakker hos VisionKayak på Limfjorden ved Skive. I kan mødes på stranden før turen og spise tapas af økologiske og lokale råvarer sammen, hvilket passer perfekt både som brunch, frokost eller aftensmad. Det er en unik oplevelse, som dine kunder eller medarbejdere vil huske længe: glaskajakkerne fungerer nemlig som enorme vandkikkerter, så de samtidig kan opleve det ellers hemmelige og skjulte liv under overfladen. Glaskajakkerne findes kun ganske få steder i hele Europa, hvilket gør det ekstra specielt. Turen kan alle være med på uanset alder og erfaringsniveau, for glaskajakkerne er brede, stabile, nemme at styre og nærmest umulige at kæntre i. I vil få en introduktion til grundlæggende teknik, og på turen er der altid minimum én instruktør med fra VisionKayak til at besvare spørgsmål og sørge for sikkerheden undervejs. Du kan lade dig inspirere at VisionKayaks egne ture, når du booker din virksomheds private event: formiddags-, solnedgangs- eller fuldmåneture.

 

Læs mere om turene og book jeres næste firmaevent på www.visionkayak.com/events